Yeti Media Logo Yeti Media

Case Study

Belfius Centrum-West CVBA

Over mensen.

Belfius Centrum-West CVBA is meer dan enkel een verzameling van kantoren. Belfius Centrum-West gaat over mensen. Met een nieuwe website wou de CVBA trots hun mensen voorstellen aan zijn klanten en interactie tussen klant en medewerker stimuleren.

TYPE PROJECT

Website

OPLEVERINGSDATUM

Oktober 2016

WEBSITE

www.belfiuscentrumwest.be

"Wij hebben op de kunde en kennis van Yeti Media beroep gedaan omwille van de goeie recensies die we alleen maar kunnen beamen. Er werd geluisterd naar onze wensen en hiermee ten volle rekening gehouden. Er werd bijgestuurd aan onze vragen om het resultaat nog mooier en doeltreffender te maken. Ook nadien kunnen we nog steeds terecht bij Yeti Media voor alle vragen en om verdere wijzigingen te laten doorvoeren."

- Tom Vroman, verantwoordelijke media Belfius Centrum West

De uitdaging

De uitdaging was om een volledig op maat gemaakte website te creëren die de kenmerkende persoonlijkheid van de CVBA uitstraalt. Elke pagina moest opnieuw een eerbetoon worden aan de kracht van de CVBA; de mensen. Bovendien moest met een nieuwe website interactie tussen medewerker en klant gestimuleerd worden en zo eenvoudig mogelijk verlopen.

Vanwege de dynamiek van de CVBA was flexibiliteit en eenvoudig beheer van de website een belangrijk oogmerk. Zaken zoals medewerkers toevoegen, openingsuren wijzigen en nieuwsberichten publiceren moest zo eenvoudig mogelijk kunnen gebeuren.

De weg naar de top.

Van eerste stap naar overwinningskreet.

Yeti Media wil bedrijven naar een hoger niveau tillen door in te zetten op state-of-the-art gebruiksvriendelijke websites. Met onze unieke aanpak en onstilbare honger naar kwaliteit willen we onze pootafdruk nalaten op het wereldwijde web.

1WIREFRAMING

Via initiële gesprekken tackelden we alle onduidelijkheden en konden we volledig op dezelfde golflengte komen als de klant. Met de wensen van de klant als streefdoel dachten we na over de informatiearchitectuur die we uiteindelijk concretiseerden in schetsen. Bij de schetsen werd steeds om tussentijdse feedback gevraagd bij de klant zodat we actief samen konden zoeken naar de beste lay-out voor de website.

2 MOCKUPS

In de mock-ups ging alles om het zo goed mogelijk vertalen van de huisstijl naar de nieuwe website. De schetsen werden omgezet naar concrete grafische voorstellingen die de look & feel van de website voorstellen. Na een paar revisieronden werd het design uiteindelijk vertaald in code. De nieuwe website was geboren.

NAADLOZE VERWEVING

Consistente huisstijl.

De huisstijl van Belfius Centrum-West werd naadloos verwerkt in de website en vormt zo een ideaal verlengstuk op de branding. Navigeren door de website voelt als navigeren door een digitale folder van de CVBA.

BEHEER ZONDER MEER

Intuïtief achterliggend beheerderspaneel.

Het standaard WordPress dashboard werd uitgebreid met extra categorieën en werd gestript van alle overbodige instellingen. Zo kan iedereen de website eenvoudig beheren zonder weet te hebben van de technische configuratie.